والــــس

والس: فضایی برای ادبیات و فلسفه صفحه‌ی اول  |   تماس  |   RSS

 

■  درباره‌ی ما
■  یادداشت
■  داستان
■  شعر
■  اندیشه
■  نقد و پژوهش ادبی
■  کتابخانه
■  ویژه‌نامه‌ها
■  خبر و گزارش
■  جایزه ادبی والس
■  آلبوم تصاوير
■  پیوندها
■  ارتباط با ما
■  رسم نوشتن
  RSS



 برنامه‌زمانبندی به‌روزرسانی والس






نظر خوانندگان
حمبد فرزانه فر 3/1/2010 1:55:36 PM
ای ميل: dianoosh_f@yahoo.com
نشانی اينترنتی:
سلام
با کمال احترام خوشحال میشم که یکی از داستانهای شما را بخوانم و فن نوشتن را باد بگیرم؟!
به این وبلاگ سری بزنبد.
www.kolbehjangali.blogfa.com
 
روزبه اسکندری 8/24/2009 7:31:01 AM
ای ميل: roozesk@gmail.com
نشانی اينترنتی: roozesk.persianblog.ir
فکر می کنم خود را تافته جدا بافته دانستن از دیگران مشکل شما باشد که این سطور را نگاشته اید .این که آزادی بیان در حصر است را همه می دانند و عجیب است شما که به ادبیات خاص و روشنگرانه اعتقاد دارید از ابراز عقیده یک خانم دکلته پوش عیبجویی می کنید .
 
مريم شكفته 8/22/2009 6:18:18 AM
ای ميل:
نشانی اينترنتی:
هنوز هم از اين كه مي بينم با اين همه به هم ريختگي باز هم مي شود وباز هم مي توان نوشت خوشحالم. با تمام اين توصيفاتي كه (دوستان) از مقاله شما داشتند از اين كه هنوز معتقد به ادبيات متعهد و اين كه هر سخن جايي و هر نكته مكاني دارد... متعهديد بسيار خوشحالم ؛ بايد گفت و بايد نوشت ... از اين كه با اين همه دغدغه روحيه سرشار ادبي خود را همچنان صرف نوشتن وبراي سربلندي نوشتن مي كنيد خوشحالم به نوشته هاي بلند شما افتخار ميكنم و همچنان منتظر مابقي هستم به اميد بهروزي
 
آلیس در سرزمین عجایب 8/15/2009 7:55:16 AM
ای ميل:
نشانی اينترنتی:
خانم زرلکی به این کامنت‌های بدخواهانه توجه نکنید. همین بدخواهی‌ها والس را به محاق فیلتر کشاند. همین حبیبی‌ها و امثالهم در ذهن خواب سانسور و سانسورگری و فیلتر می‌بینند و چه معلوم که خود دستی به آتش نداشته باشند. شما بنویسید و کاری به این ها نداشته باشید. منتقد باید بنویسد و روشنگری کند. برای حرکت به سوی دموکراسی باید همه چیز را به نقد کشید. و از کسانی که شعار استبداد و محاق بیان می‌دهند و جز با الفاظ زشت بلد نیستند صحبت کنند نباید ترسید.

 
م.ف 8/15/2009 1:22:53 AM
ای ميل:
نشانی اينترنتی: animavaman.blogspot.com
خانم زرلكي عزيز نشريه والس شش ماهي تعطيل بود و شما سكوت كرديد چرا تعطيل شد و چرا سكوت كرديد؟....حالا هم ميدانيد خيلي راحت مي شود شمارا ساكت كرد خيلي دوست دارم وبلاگ مستقلي داشتيد تا اينقدر بغض در نوشته هايتان نبود ولي باز از خيلي نامردها شير زن تر هستيد.
 
یکی از نویسندگان همین مملکت 8/13/2009 10:25:21 AM
ای ميل: b_rahimi@hotmail.com
نشانی اينترنتی:
خانم زرلکی در عین حال که حق دارید نظرتان را ابراز کنید، نگاهتان بسیار ارتجا عی بود و مقاله تان توهین آمیز. من حرف های آقای حامد حبیبی را تکرار نمی کنیم چون حق کلام را ادا کرد. در همه جای دنیا نویسندگان در مقابل اتفاقات اجتماعی و سیاسی ابراز نظر می کنند به این یا آن صورت (البته نویسندگان حسابی هم در صدر آن ها هستند) غیر از این امکان ندارد زیرا که نویسندگان و شاعران هم انسان هستند و بخشی از اجتماعشان. پس بفرمایید که تمامی بزرگان ادبیات که از مردم ایران دفاع کرده اشتباه می کنند که عکس العمل نشان داده اند. در حالی که بخشی از حرف های شما درست است اما اساس حرفتان غلط است. شما هم احساساتی شده اید و زود عکس العمل نشان داده اید. شما هم از دمکراسی چیزی نمی دانید. در ضمن اگر این طور شسته و رفته هستید پس نباید در آن مهمانی حضور می داشتید با این که بخشی از حرف هایتان همان طور که گفتم درست است.
 
مظاهرشهامت 8/12/2009 2:19:12 PM
ای ميل: shahamat729@yahoo.com
نشانی اينترنتی: www.shahamat.blogfa.com
2- كامنت هاي دوم و سوم را هم نوشتم اما وقت ارسال كارتم تمام شد . حالا مانده آن را تا جايي كه در ذهنم هست مي‌نويسم :
از قضا كه اتفاق تازه ايي نيفتاده و جنسي مخصوص از حكومت با جنسي از مردم همان مي كند كه تاكنون مي‌كرد ، انگاري يادمان رفته از سي سال و سيصد سال پيش ما به ذره ذره و يواش يواش تسليم شدن عادت كرديم و حتي زبوني را به نام شجاعت توجيه فرموديم . حالا باز هم كمي به رگ غيرتمان خورده و چند مويرگ‌مان براي مدتي كوتاه تحريك شده و شروع كرديم از جنس تعهد و رسالت و بستگي و آبشخوري اجتماعي حرف بزنيم كه نتيجه‌اش همان خواهد شد كه تا حالا شد و مي شد ، چرا كه سرنا است و سر گشادش و كوزه است و تراويدن اندرونه اش .
 
مظاهرشهامت 8/12/2009 8:44:22 AM
ای ميل: shahamat729@yahoo.com
نشانی اينترنتی: www.shahamat.blogfa.com
1- نوشته‌هاي خانم زرلكي در والس هميشه كامنت هاي متفاوت و متضاد بسيار داشته . نمي دانم اين ربط دارد به جنس نوشته‌هاي او يا به جنسيت زنانه ايشان كه حس ايراني را هميشه به مناقشه مي كشاند. از اينكه بگذريم حالا چه شده باز يقه مي‌درانيم و چنگ بر گونه مي كشيم؟ انگاري يادمان رفته همان ملتي هستيم كه همواره معترف بوده‌ايم حافظه تاريخي نداريم. مگر در اين جنس حركت و همين جنس حكومت از نوع اولي و اولين بوديم، يا حتي با اين مباحث تكراري و مندرس تعهد و ادبيات و رسالت و نمي دانم صد چيز و جور ديگر ؟ مگر همان نويسنده و شاعران نبوده و نيستيم كه سي سال تمام گوسفندوار به كم شدن و كم كردن و كم آوردن ذره و ذره و كم كم و يواش يواش تسليم شديم و عادت كرديم؟ حالا هم اتفاقي نيفتاده، كمي به رگ غيرتمان خورده ، و چند مويرگ شرافتمان تحريك شده است . اين هم كه جاي نگراني ندارد كه ، فردا پس فردا خواهد شكست و مي شويم باز عصا قورت داده ادبي يا معتكف هر مفهوم و معناي ديگر .

 
روشنک مرادی 8/11/2009 4:41:10 AM
ای ميل: zantoom@yahoo.com
نشانی اينترنتی:
آدم در موقعیت های جدی خیلی خنده اش می گیره و الان از همه مواقع دارم بیشتر می خندم. یه جوری این خنده به خاطر چیز هایی که هیچ درک درستی ازش توی هیچ کدوممون نیست. نمی دونم چه جوی بگم ولی منم اگه خانمی رو می دیدیم که شما توصیف کردین دلم نمی خواست یهو شعری بخونه می دونین احساسم نسبت به ادبیات همواره این بوده که مقدسه و لزومی نداره آدم با چیزی بخواد مخلوطش کنه. تنها نویسنده ای که این شرایط رو به خوبی پیش بینی کرد و نوشتش خانم محب علی بودن "نگران نباش" فکر می کنم کاری در این حد ارزش خوندن داره نه چیز هایی که همه بعد از اولین قطره اشک که راجع به چیزی متاثر شدیم نوشتیم.
 
kamal 8/10/2009 4:46:41 PM
ای ميل:
نشانی اينترنتی:
بی شک یکی از خواسته های مردم ما حاکمییت قانون است که اگر چنین شود شما باید پاسخ خانم مریم حیدر زاده و آن بانو و خانواده ندا آقا سلطان را بدهیدو البته با معذرت خواهی. /
 
میثم 8/9/2009 11:21:24 PM
ای ميل: meisam_a84@yahoo.com
نشانی اينترنتی:
زیاد شدن مطالب نوشته شده در یک مورد خاص دلیل بر به ایتذال کشیده شدن آن نمی شود. اگرچه در این مورد هم، مثل خیلی موارد دیگر دچار افراط شده ایم. و همیشه هر افراطی، تفریطی را نیز به همراه دارد که در متن خانم زرلکی می بینیم. در هر صورت هر کس حق اظهار نظر و بیان احساسات خود، چه در قالب یک متن ادبی (شعری برای ندا) و چه در قالب یک نقد را دارد. حتی اگر این شعر ها به تعداد انسان های طرفدار این حرکت سبز باشد. که البته تعداد زیاد متون دلیل بر به چالش کشاندن این حرکت نمی شود. اهل ادب نیز در این فضای خفقان به وجود آمده، در حالی که هم وطنان ما به خاک و خون کشیده می شوند، طبیعتا به متن سیاسی رو می آورند و جز این هم نمی توان انتظار داشت. نمی توان به این شرایط بی تفاوت بود. در ضمن والس عزیز هر کس هر متنی رو که می خونه احساسی نسبت به اون متن پیدا می کنه و این نظر گاه شما هم به منظور بیان این احساس هست. گرچه اون نظر احساسی و به دو از منطق باشد! و البته یک نقد صحیح و به جا قابل تقدیر است.
 
صدا 8/9/2009 4:28:56 PM
ای ميل:
نشانی اينترنتی:
این روز ها همه می نویسند اما گذر زمان آبکی و غیر آبکیشو تصفیه می کنه
فکر می کنم این همه که به عنوان مثال برای ندا سروده شد ، فریاد هایی بود که بر سر قاتلان ندا باید زده می شد اما چون اون جرم بود ، شعر گفتند واسه مقتول
این خیلی خوبه که منتقدایی هستن که خوب و بد رو سوا می کنن
یه مدتی بود ( اینا که می گم کم کم داره بی ربط می شه انگار ، اما می گم ) زدم تو کار کشف فیلم و کتاب ؛ چیز هایی که معروف نبودن ، خواستم خودم یه اثری رو کشف کنم . اما دیدم وقت تلف کردنه ؛ چیز هایی که معروف می شن به خوبی ، به درد می خورن ، الان هم عام و خاص شعر می گن دیگه ؛ خوبیش اینه که خوباش می مونه
 
آليس نه در سرزمين عجايب .. در زمينهاي سوخته 8/9/2009 2:40:56 PM
ای ميل:
نشانی اينترنتی:
طبعا كشور بايد به سوي دمكراسي و آزاد انديشي گام بردارد .. اين ارزوي همه انديشمندان آزاد انديش است .. هيچ كس اين حق را منكر نيست با اينكه فكر مي كنم هنوز اين امر كاملا نهادينه در بين مردم نشده است ... ولي چيزي كه مهم است 1 اول اينكه ، خالم زرلكي عزيز در اين آشوب بازار نمي بايست نمك روي زخم بپاشيد . موضوع ساده است .. ايشان مطمئنا قصد خدمت و روشنگري داشتند .. ولي بايد كمي صبر مي كردند .. شما از مردم چه انتظاري داريد .؟ يادتان باشد همه چيز يك شبه به دست نمي آيد چرا داريم همه چيز را خراب مي كنيم .. باور كنيد اين روشنگري نيست .. در اين سالها خيلي ها چشم ها را بستند و گفتند هيچ ...هيچ نگفتند . شما فكر مي كنيد انديشه تا به كجا است .. ؟ يك شبه چيزي به دست مي آيد .."؟ كمي فكر كنيد انديشه كنيد .. آليس در سرزمين عجايب به شما نيز مي گويم ، شما چگونه مي بينيد .. همين كه مي فراييد نبايد گفته هاي غضب الود اين و آن را درج كنيد خود ديكتاتوري و حرف ، حرف يك كلام است .. آقايان و خانم هاي روشنفكر ما هم اكنون در چاله اي رقت انگيز و عميق هستيم .. بدانيد در اين زمان كه اين و آن ما را به تمسخر مي گيرند و در انتظار هرج و مرجي هستند خواهان سركوب و نابودي ما هستند ..نا اتحاد و همدلي ..
خانم زرلكي حرفش به حق بود كه آبكي نوشتن احساس تهوع مي آورد و .......... ولي انصافا جاي اين حرف ها در اين زمان سياه و رقت بار بود .. خانم محترم به هرحال بسياري كشته شده اند .. شما به چيز خرده مي گيريد ؟ اصولا هر اعتراضي به صورت گسترده و هر انقلابي توام با احساسات است . هيچ كس اين امر را منكر نيست .. نمي خواهد شاملو را مثال بزنيد كه ايشان بزرگ انديشي بودند كه شايد مثل او ديگر پپدا نشود .. او در همان زمان شعرها سرود . قابل تحسين .. اما جو جامعه ما .. جامعه اي جهان سوم . در نظر مي گيريد اين ابعاد را .. اين اولين قدم براي دمكراسي نيست .. كمي از خواب خرگوشي بلند شويد .. اگر قرار به دمكراسي باشد بايد به گونه اي تزريق شود كه هيچ كس اسيب نبيند .. و به خانم زرلكي مي گويم .. خواهر من روشنفكر عزيز من شما درست ي فرماييد . قلم شما را مي بوسم .. اما اندكي صبر مي كرديد خشم مردم از آنهايي است كه فرزندانشان را به خاك و خون كشيده .. چه انتظاري داريد .. ؟ مردم از دسته هاي مختلف هستند ..از پشت ماشين شسته شده و مبل هاي گران قيمت نمي توان جامعه را به درستي شناخت .. الان زماني است كه حرف همه را بايد شنيد .. سركوب از هر طبقه اي باشد .. فقر يا غني محكوم به فنا است .. جامعه بايد تعادل خود را كه سالها است از دست داده بايد به دست آورد .. بگذاريد چشم ها باز شوند .. انچه را كه سالها در دل نگه داشتند و خاموش بودند .. بگذاريم اتحادمان حفظ شود و خرافات و مرده پرستي و حماقت و خفاش پرستي را از زندگي مان بزداييم .. اما صبر .. صبر كنيد .. تابع احساسات زود گذر نشويد .. شما عزيز هستيد و عزير خواهيد ماند . من از طرف همگي كه مطمئنا قصد توهين و اهانت نداشتند عذر خواهي مي كنم .
خواهرم برادرم ستاره ها را يك به يك خاموش كردند .. اما ...
 
Hmid 8/9/2009 1:22:24 PM
ای ميل:
نشانی اينترنتی:
خانم عزیز بیساری از شعرها و قصه هایی که در سایت شما و بعضی سایتهای دیگر میخوانیم و با توجه به عکسهای شاعران و نویسندگان محترم دقیقن قضییه همان بانو و همان شعر است. خیلی کم حوصلهاید و شاید هم آشنا به موج سواری که در این زمینه تنها نیستید دیگرانی هم هستند که در این اوضاع یکباره به نقد مکتوب در نشریات پرداختهاند آنهم رمان سیاسی!
 
آلیس در سرزمین عجایب 8/9/2009 11:39:24 AM
ای ميل:
نشانی اينترنتی:

چه شیفتگی غریبی است این جماعت دریوزه را. بی‌هوده نیست هر جنبشی در این مرز رو به شکست است. شیفتگان ابتذال... همه شیفته ابتذال‌اند و عاشق پوپولیسم. پوپولیسم برای سرزمین ما زهر است از هر نوعش که باشد. پوپولیسم با بی‌خردی همراه است با جنبش توده‌ها البته بی‌هیچ تفکر اندیشمندانه و ساختمندی. احمدی خود مظهر پوپولیسم ایرانی است و قرار بود جنبش سبز پوپولیسم و بناپارتیسم را در هم شکند اما از این کامنت‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که ممکن است جنبش سبز خود موجب تداوم تفکر و انگاره‌های احمدی شده باشد. چرا؟ چون فکر و اندیشیدن و منتقد بودن در کشور ما ممنوع و غیر عرفی است. چون اظهارنظر آزاد معنا ندارد. چون روشنفکر مرده است و باید مرده باشد. اکثر این کامنت‌گذاران در راه سرکوب اندیشه‌اند. اندیشه باز به جستجوی نقد است و منتقد را احترام می‌گذارد. حتا اگر نقدش به مذاق خوش نیاید. حتا اگر مشکل شخصی داشته باشد. خانم زرلکی فی‌الواقع منتقدی است که دارد مهیب می‌زند به جماعت نویسنده وظیفه‌شان را. وظیفه انتقادی، نوشتن و سخن گفتن از شرایطی که در حال تجربه شدن است و پرهیز از پوپولیسم بی‌حاصل و ضربه زننده. زن دوکولته پوش قصه فرضی و هم روشان او که برای جلب توجه دیگران به دام سواستفاده از ندا می‌افتند با گسترش پوپولیسم و عامه‌گرایی از ارزش سمبل می‌کاهند و جنبش سبز را به یک بهانه کودکانه بدل می‌کنند. عجیب است کامنت‌گذاران محترم این نقد منطقی را برنمی‌تابند و معتقداند نویسنده آن حق انتقاد ندارد. مشخص است اینان که بی‌شک به حق "آزادی بیان" احترام نمی‌گذارند و به "دولت فرهنگی و فرهنگ غیردولتی" طبعا معتقد نیستند از چه رو از دوکولته پوش و هم‌روشانش حمایت می‌کنند. دوکولته‌پوش نمی‌داند، اما آنها خوب می‌دانند که با انحراف جنبش سبز است که می‌شود به تفکر پوپولیستی احمدی‌نژادی خدمت کرد. از این رو است که چنین برآشفته‌اند. طبعا بر مدار بازی نقد، به نوشته خانم زرلکی انتقاد وارد است. اما نقدی سالم و به دور از کینه‌ورزی که متاسفانه در این کامنت‌ها جای آن خالی است. نمی‌دانم چرا والس این نوع کامنت‌ها را منتشر می‌کند. این‌ کامنت‌ها توهین به شخصیت‌های فرهنگی و ادبی و طبعا توهین به هنر و هنرمندان است. توهین به خانم زرلکی توهین به کسانی است که آزادانه می‌اندیشند و بی‌هیچ ترسی بیان می‌کنند. توهین به کسانی است که در راه دموکراسی و آزادی بیان همچنان می‌جنگند. بهتر است والس این توهین‌ها را منتشر نکند و بهتر است کامنت‌گذاران کمی با خود فکر کنند و از منتقد بیاموزند و اگر نقدی دارند بر اساس روش نقد بیان کنند که این خود به شکست تحجر کمک می‌کند. اما این توهین‌ها و برتابیدن نقد صرفا تحجرافزا است.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

والس:
دوست عزیز فرهیخته
سایت والس یکی از اهداف نانوشته خود را گسترش فرهنگ دموکراسی و احترام به حق آزادی بیان و تفکر در جامعه ادبی و فلسفی ایران می‌داند. طبعا برای رسیدن به یک فضای آزاد، منطقی و روش‌مند برای گفتگو تلاش بسیاری لازم است. تلاشی که باید با همراهی تمامی اهالی فرهنگ، هنر و اندیشه صورت پذیرد. والس به سهم خود با انتشار کامنت‌ها و یادداشت‌های مخاطبان حتا اگر تند باشد و حتا اگر مغرضانه یا غیرمنطقی باشد سعی دارد امکان تمرین دموکراسی و فضایی آزاد برای طرح نظرگاه‌های مختلف را فراهم آورد. هرچند این گونه فضاها آسیب‌هایی نیز خواهد داشت و گاه مورد سوء استفاده‌هایی نیز قرار خواهد گرفت. اما طبیعی است که برای رسیدن به دموکراسی ادبی باید چنین برخوردهایی را نیز تحمل کرد. از سوی دیگر هر کامنتی طبعا نشان‌دهنده شخصیت، منش و اندیشه و میزان عمق اندیشه نویسنده آن است حتا پیش از آن که انتقادی باشد به متن مورد نقد. والس معتقد است مخاطب آگاه و فرهیخته در برخورد با متن و کامنت‌ها به راحتی می‌تواند به تحلیل بپردازد، غرض‌مندی را تشخیص دهد، نقد صحیح را از نقد غیر روش‌مند باز شناسد و نسبت به آنها موضع‌گیری کند. هر چند دست‌اندرکاران والس تصور می‌کنند نقد روش‌مند و بیان شفاف و مناسب و درخور متن بهتر خواهد توانست به تحلیل یک متن و اندیشه آن یاری رساند اما بی‌شک باید برای آن دسته از اظهارنظرهای شتاب‌زده و گاه غیرمنطقی و تند نیز فضایی گذاشت شاید آنها نیز در طی زمان روش‌مندتر و بایسته‌تر شوند.


 
همه فرزندان ايران 8/9/2009 5:27:07 AM
ای ميل:
نشانی اينترنتی:
ببين جانم جنابعالي خودت كه نمي بيني چشمان مباركتن كور تشريف داره چرا ديگران را متهم به نديدن مي كنيد .. !! فرض كه حرف شما درست باشه اين روزها وقتي اين گونه جوان هاي اين مرز و بوم كشته مي شوند چه جاي اين حرف ها است .. شما با اين صحبت ها داريد به گونه اي از انهايي دفاع مي كنيد كه سياه روي و بي شرم هستند .. مطالعه كارهاي قبلي شما اين شان را مي دهد كه به واقع خود چيزي براي گفتن نداريد ..بگذاريد انهايي كه حرف براي گفتن دارند بگويند ... اين كار شما.. اين مقاله توهين اميز شما جز با بي ابرويي چيز ديگري براي شما در بر نخواهد داشت .. پيشنهاد من به شما .. برويد در خانه بنشينيد ..
 
رشید 8/9/2009 5:03:10 AM
ای ميل:
نشانی اينترنتی:
با حامد حبیبی کاملاً موافقم. خانم زرلکی به خدا اگر سکوت کنی کسی ناراحت نمی شود. خانوم عزیز با این همه توهم که دارید، غیر از ایجاد اشمئزاز هیچ تغییر دیگری در من خواننده به وجود نیامد.
 
حامد حبیبی 8/8/2009 11:34:38 PM
ای ميل: leon_rh@yahoo.com
نشانی اينترنتی: www.varteh.persianblog.ir
نمی دانستم جواب کامنتی را که ممیزی والس اجازه ی حضور به آن نداده می دهند. آقایان! خانم ها! بس کنید. یعنی من نمی توانم بنویسم این خانم زرلکی چه کاره ی این ادبیات است که هر چند وقت یک بار مقاله های کلی بی معنایی در باره ی اهل آن و اینکه این کار را بکنند و آن کار را نکنند از خود صادر می کند. من به عنوان یک خواننده نه یک انسان حق ندارم بنویسم کسی که به لباس دکلته ی دیگران کار دارد نمی تواند آزاداندیش باشد و رای و نظرش ذره ای ارزش داشته باشد. من بر سر حرفم هستم و شما آقایان که همیشه ناله ی تان به هواست بیایید کمی تمرین دموکراسی کنیم.
 
mina 8/8/2009 3:18:20 PM
ای ميل: minab69@yahoo.com
نشانی اينترنتی:
شاید مطرح شدن ندا بر اساس همان منطقی است که بعضی ها برای داوری ادبیات داستانی خوانده میشوند . از میان آنهمه شهید جنگ هم عکس بهضی ها پوستر شد و در ضمن شما در آن مهمانی چکار میکردید؟
 
م.ه 8/8/2009 1:58:24 PM
ای ميل: Boil@37.com
نشانی اينترنتی:
چقدر از بالا به همه چیز نگاه شده است. می شد بعضی از این حرفها را اصلا نزد. بقیه اش را هم جور دیگری گفت. در این هیر و ویر شما هم انگار وقت پیدا کرده اید توجه جماعت نویسنده و ادبیاتی را از اوضاع موجود منحرف و به سمت دعواهای بی حاصل صنفی سوق بدهید. حالا لابد نویسنده های ادبیات عامه پسند به قبایشان بر می خورد و نوسنده های ادبیات غیر عامه پسند را به باد انتقاد می گیرند. لابد بعد هم نوبت بقیه است و بقیه و بقیه و... باور کنید این که خانمی میان سال و دکولته پوش شعری برای کسی که زیادی بزرگ شده است بسراید بهتر از آن است که خانمی جوان و دکولته نپوش در پوستین خلق بیافتد و احساساتشان را به باد تمسخر بگیرد. باور کنید خانم حیدر زاده هم شاعرند گر چه به مذاق شیک و سطح بالای شما خوش نیاید.
 
محمّدِ غفّاری 8/8/2009 9:36:13 AM
ای ميل: ghaffary_2140@yahoo.com
نشانی اينترنتی:
با سلام.
فکر نمی کنید کاربردِ عبارتِ "اهالیِ ادبیّات" اندکی نادرست است؟ در این باره، بنگرید به نظرِ استاد داریوشِ آشوری:
http://ashouri.malakut.org/jostarak.html
پاینده باشید.
 
رهگذر 8/8/2009 5:21:57 AM
ای ميل:
نشانی اينترنتی:
بنویسید.. . .
 
حامد حبیبی 8/7/2009 11:16:34 PM
ای ميل: leon_rh@yahoo.com
نشانی اينترنتی: www.varteh.persianblog.ir
به پیراهن دکلته که رسیدم در شکی که همیشه داشتم به یقین رسیدم که نویسنده ی این مقاله شخصی عقده ای، توخالی و سطحی است. پس برای اولین بار خواندن نوشته ای از ایشان که معلوم نیست چه کاره ی این ادبیات هستند برای من سودمند شد چون مرا به یقین رساند.
 
علی زوارکعبه 8/7/2009 11:25:59 AM
ای ميل:
نشانی اينترنتی:
دو- سه بار خواستم چیزی در مرافقت بنویسم، نفهمیدم لذت متن شور همراهی را حاصل کرد یا اندیشه ی زیر جلی آن یا پر شال. اسم-فامیل من هم جوری است که ندیده نشناخته پیش فرض ها، گروه پــِرس را تداعی میکنند در ذهن مردمان
بنده هم شور داشتم، البته که نمیشد نداشت. شعر نگفتم ولی شعار دادم، متاسفانه صدای بازی نداشتم به گوش کسی نرسید. در حال حاضر مشغول تحصیل در کلاس های عربده ی مرکزم...
دست شما درد نکند خانوم زرلکی. کلا این متن ها یک جور حس اروتیک به من میدهد(تنها متن های اروتیک را دوست دارم) و به همین خاطر موافقم. چون فکر میکنم تنها چیزهایی که با خود بشر صادق است همین حس هاش است و بس. البته خطا دارد ها ولی نسبت به گنده گوزی های امروزی نسبتا خیلی کمتر است خطاهاش.
پیشنهاد میکنم اسامی شهدای دیگر این راه را بنویسید، بلکه ذوق شعر ما هم تحریک شد و نوشتیم. راستی شما به کافه پیانو و نویسنده اش فحش نمیدهید. این روزها آن هم جواب میدهد.
به هر حال همه نوشتیم. حتی خود من، حتی خود شما که نوشته ی من این را اینجا منتشر کردید ضمنی با نوشتن موافق بودید ولی نرم گویی با زخمت نویسی کَمکی متفاوت است.
بازهم حرف داشتم ولی ساعت 10 شب نزدیک است و ما آماده میشویم برای فرضیه ی الهی. فعلا
 

نام:

ای ميل:

نشانی اينترنتی:

پيام:

 
 
 - استفاده از مطالب والس یا نقل آنها با ذکر منبع، یا لینک مستقیم امکان‌پذیر است.